tiistai 12. huhtikuuta 2011

Kotini on linnani

Sosiaalinenkin ihminen voi toisinaan olla hyvin anti-sosiaalinen. Mielelläni kutsun ihmisiä kylään ja vierailenkin muualla. Kuitenkin yksi iso muutos on, että puhelimessa puhuminen on vähentynyt aika reilusti. Siis puhelimessa puhuminen kotona ollessa. Automatkoilla olen puhelimessa hyvin HYVIN usein. Joo - mulla on handsfree ihan aikuisten oikeasti :). Jotenkin kodista on tullut sellainen paikka, etten jaksa jatkuvasti puhua pulputtaa puhelimessa. Koti on sellainen rauhallisuuden tyyssija (heh - kolmen koiran talous ei kyllä kirjaimellisesti ole sitä koskaan), jossa mä vaan olen ja omistan aikaa itselleni. Ai mihinkö se mies hävisi? No se omistaa aikaa harrastuksilleen tuolla pihalla :D.

Tänään äiti kävi täällä linnassa. Arvaatteko mistä menee hermo pahimmin? Nokun se haluaa auttaa KOKO ajan. Tiskaa kahvipannua, pyyhkii pöytiä jne. Joo ja meillä ei oikeasti edes ole sotkuista! Äidistä vaan on niin kiva puuhastella. Suotakoon se hänelle - NOT! Oli jo ihan pakko kivahtaa, että istu nyt takapuolelles. No aatelkaa nyt - harvoin nähdään ja minä yritän selittää jotain niin tämä tiskaa kahvipannua kun on niin mukava puuhastella. Äidin mukaan siihen kahvipannun pesuun meni 2 minuuttia ja minä olen varma, että ainakin 10 minuuttia. Ei päästy lopputulokseen! Minähän olen kotona asuessani hyvinkin vahvasti omannut "ei se kukkokaan käskien laula" -ajatusmaailman. Äidin kanssa siis suhde on ollut hyvin räiskähtelevä. Muistanpa eräänkin kerran kun olimme tulossa autolla kotiin (perille matkaa n. 5,5km), minä ajoin. Paloipa siinä käämi minulta ja vedin auton parkkiin tien laitaan, hyppäsin pois kuskin paikalta ja jatkoin matkaa kävellen. En muuten mennyt kyytiin vaan soitin isän hakemaan. Naurettavaa näin jälkeenpäin ajatellen vaan olinpa hieman tulisielu. Hieman on tainnut luonne tasoittua kun tänään suurin hermostuksen aihe oli se, että äiti touhottaa ;).

Näin kun tässä tätä kirjoitan ja tiedän äidinkin lukevan näitä kirjoituksia niin kerrotaan se ihan julkisesti - Kiva kun kävit kylässä :). Kotini on silti linnani, joten ensi kerralla ota rauhallisemmin :D.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti