maanantai 21. toukokuuta 2012

Aamuhetki

Tämä päivä käynnistyi aivan eri tavalla kuin olin suunnitellut. Herätyskellon olin virittänyt soimaan 5:50 lähteäkseni laittamaan hevoset ulos. Toinen karvaisista nelijalkaisista herätyskelloista kuitenkin pärähti soimaan n. 4:40. Hetken toivoin, että koiralla ei oikeasti olisi hätä ja se asettuisi nukkumaan vaan eipä auttanut muu kuin nousta ylös. Ovi auki ja karvakasa pihalle.

Mietin siinä sitten onko oikeastaan enää järkeä mennä takaisin nukkumaan kun tietää kellon soivan juuri kun on päässyt uneen takaisin. Nyhdin tallivaatteet niskaan ja olin tallilla tovi viiden jälkeen. Hieman aikataulusta hölmistyneet hevoset taisivat myös olla vielä unenpöpperössä. Tallilta lähtiessä taivas näytti repeävän ja oli ihan mielettömän kaunista!


Olin suunnitellut, että kävisin vielä hetkeksi nukkumaan kun tulen kotiin. Etenkin kun tulin kotiin siihen aikaan kun minun piti alunperin vasta herätä :D. Toisin kävi ja lähdinkin koiran kanssa lenkille. Aurinko häipyi pilvien taakse, joten sitä en seurakseni saanut, mutta monta muuta asiaa kylläkin. Aamun hiljaisuudessa kuului kurkien huuto pellolla ja käen kukkuminen. Nähtiinpä (tai minä näin ja koira haistoi) peurakin, joka pinkaisi peltoa pitkin pakoon.

Askel ei ehkä ollut kovin tehokas kun piti samalla luontoa ihmetellä, mutta kyllä se olikin ihmettelyn arvoista. Ensimmäiset puoli tuntia saatiin kävellä aivan rauhassa ennen kuin autojen äänet alkoi kantautua korviin.

Kyllä aamu on kaunista aikaa. Näin aikaisista aamuista vaan tulee oikeasti nautittua todella harvoin. Sillon ei tosiaan kuulu muu kuin linnunlaulu. Ihana aamuhetki!!!

2 kommenttia:

  1. OIJ
    mikä ihana
    taivashetki!! <3

    Ilman hevoshommia kuulostaa
    aivan kuin
    omalta kävelyltäni! =)

    Ihanaa lukemista tämä. :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Minttu kommentista :). Kiva kun viihdyt blogissa!

    VastaaPoista