perjantai 15. kesäkuuta 2012

Arjen uusia ulottuvuuksia

Olen aina ollut onneton ruuanlaitossa. Kuten joskus aiemminkin olen maininnut, olen toki tehnyt perusruokia ja niillä on hengissä pysytty. Muut ruuanlaiton salat olen suosiolla jättänyt muille. Minulla ei ole ollut intoa, kiinnostusta eikä taitoa sen enempää. Muutamat yritelmät ovat päättyneet lähinnä lopputulokseen "ihan kiva". Mutta kun ihan kiva ei riitä! Leipomuksissa olen onnistunut ruuanlaittoa paremmin :).

Eilen meille oli tulossa iltaa istumaan (työ)kaverini miehensä kanssa ja olin päättänyt grillata. Käännyin avun tarpeessa toisen ystävän puoleen, koska en todellakaan halunnut tarjoilla valmiiksi marinoitua lihaa pottujen ja salaatin kera. Ei niissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta minulle sattui syttymään into yrittää hieman enemmän.

Ystävältä sain oivat avut (vinkit ja reseptit) tarjoiluihin ja illalla tarjottiin puna-&valkoviinin kera:

Possun sisäfileestä tehtyjä grillipihvejä
Kanan rintafilettä grillattuna
Uunijuureksia hunajalla ja koskenlaskijalla
Uusia perunoita
Fetasalaattia


Dippi/salsavaihtoehdot lihan kanssa olivat seuraavat:

Pestodippi
Jugurtti&aurinkokuivatut tomaatit
Jugurttia intialaisittain
Tomaattisalsa
Salsa verde

Jälkiruuaksi syötiin raparperitoscapiirakkaa vaniljajäätelön kera.

Tunnelma keittiössä ennen vieraiden saapumista oli kuin suoraan Neljän tähden illallisesta tai Mahdottomasta illallisesta! Työpäivän jälkeen aikaa vieraiden tuloon oli n. 2,5 tuntia, jonka aikana halusin saada valmistelut suurimmaksi osaksi tehtyä.

Mä niin tein sen! Grillaus onnistui, lisukkeet onnistui, tunnelma onnistui ja nautimme todella mukavasta illasta, jonka aikana taas nauru pidensi ikää :).

Ehkä kenties taas joku kerta uskaltaudun kokeilemaan uusia reseptejä ;).


1 kommentti:

  1. Hei muru! Mä niin perun kutsun mökille jos odotatte jotain tälläista?!?! Hattua nostan oikeesti sun luomuksille, mutta meillä grillataan sitten ihan vaan kovin perinteisesti ja helpolla --> vieläkö olette tulossa? ;) t. Iso-sisso :)

    VastaaPoista