maanantai 8. lokakuuta 2012

Oivallus minusta

Olin koulutuksessa, jonka aiheena oli syömishäiriöt. Sain oivalluksen siitä mikä minun elämässäni on muuttunut.

Minulla ei siis ole syömishäiriötä, mutta suhteeni ruokaan/herkkuihin ei ole koskaan ollut terve. Ennen kuvittelin, että olisin laihana onnellisempi.

En enää kuvittele niin.

Olen kasvanut ihmisenä vuosien varrella ja elämäni on tasaantunut merkittävästi. Eräänä iltana nukkumaan käydessäni tunsin suunnatonta onnea. Onnea miehestäni vieressäni, onnea kodista, työstä, eläimistä, ystävistä - elämästä.

En enää kuvittele muuttuvani onnellisemmaksi painonpudotuksen myötä. Kuvittelen elämäntapamuutoksen olevan asia, joka lisää hyvää oloa sekä terveyttä. Minulla ei ole tarvetta muuttua sen mukana ihmisenä sillä alan vähitellen pitää siitä millaiseksi elämä on minut muokannut.

Olen hankala ja tempperamenttinen ihminen, mutta oikeastaan pidän siitäkin - elämäni (tai kenenkään muunkaan elämä :D) ei ainakaan ole tylsää.

Uskon tämän oivalluksen itsestäni olevan merkittävä askel.

On suuri asia pysähtyä minuutensa äärelle ja huomata, että on selättänyt monet haasteet...

...sen lisäksi, että monia on vielä jäljellä.

1 kommentti: