perjantai 16. marraskuuta 2012

Ilomieli

Hymyillen ajelin kaupasta kotia kohti. Kassissa oli tortillatarvikkeet ja tietysti jätskiä jälkkäriksi.

Nyt kupissa höyryää kahvi ja odottelen miestä töistä sekä ystävää saapuvaksi saunailtaa viettämään. Telkusta tulee illalla Vain Elämää. Mikään ei oikeastaan voisi olla paremmin :).

Olin viime yön töissä. Aamu oli vauhdikas ja työasiat jäivät pyörimään päähän. Muutama asia piti vielä tekstarilla töihin toimittaa ennen kuin ajatuspyörä pysähtyi. Pari tuntia unta ja työasiat oli jätetty taakse. Palaan seuraavan kerran töihin keskiviikkona. Neljä päivää vapaata. Pari päivää sitten näin alustavan joululistan; viiden päivän jouluvapaa ja uuden vuoden aattona pääsen yövuorosta. Tulipa hyvä mieli! Joulu on minulle aikaa läheisten kanssa - joillekin pyhät tarkoittavat rahaa tai vapaat ansionmenetystä. Joulu ei minulle ole rahalla korvattavissa.

Kauppakäynti ei ollut ihan ainoa ohjelmanumero. Piti hakea koiralle lihaa ja molemmille koirille vähän herkkuja. Toisesta paikasta oli haettava kuivikkeita hevoselle ja koiran kipeisiin tassuihin hoitoseerumia. Raahatessani ostoksia sisälle ajattelin jälleen, että lapsuudesta on oikeasti aika paljon aikaa. Jännä hetki.. Ihan kuin aika olisi pysähtynyt; minä, ostokset, koti ja aikuisuus.

Jännä miten näitä asioita tulee pohdittua. Ehkä jokin uusi ajanjakso elämässä on kääntymässä jälleen. Olen onnellinen.




3 kommenttia:

  1. Mullekin tulee välillä tollasia hetkiä, että aika tuntuu jotenki pysähtyvän ja ihan todella elää vain siinä hetkessä. Ne on hienoja. Varsinkin tänä vuonna, kun alkuvuodesta oli erittäin vaikeaa, niin on monta kertaa löytänyt itsensä tollasista hetkistä... kai se kertoo aina jostain, ehkä mulla on uusi tapa ajatella asioita, tai mä tajuan nykyään muistutella itseäni useammin siitä, että olen onnellinen.
    Jännä juttu..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä uskon myös, että takana on onnellisuus. Vai olisiko se ehkä tyytyväisyys? Jos tämä on sitä hetkeen tarttumista ja elämästä nauttimista. Sitä kun ei joka hetki odota mitä elämä tuo tullessaan vaan iloitsee siitä mitä itsellä on. Ihan uutta mun elämässä!
      Mahtavaa, että elämäsi alkaa järjestyä :)

      Poista
  2. Niinpä! Elämässä tapahtuu harvemmin tosi isoja asioita, mistä olla onnellinen, joten ihanaa huomata että osaa olla niistä ihan täysin arkisistakin asioista iloinen. Täysin uutta munkin elämässä, ihanaa!

    VastaaPoista