perjantai 9. marraskuuta 2012

Kouluttautumassa

Kyllä hyvä koulutus on vertaansa vailla! Itse koin keskiviikkona suorastaan valaistumisen ja valtavan motivaation heräämisen.

Olin Päijät-Hämeen Kesäyliopiston järjestämässä koulutuksessa, jossa kouluttaja oli Sanna Mäkipää (Capacitas Familia). Aiheena oli kiintymyssuhteiltaan traumatisoituneet lapset - käytösmallit ja kokemusmaailma. En tässä sen enempää rupea ruotimaan koulutuksen sisältöä, mutta ketä aihe kiinnostaa - voin suurella lämmöllä suositella hänen koulutustaan!

Kouluttaja oli ihmisläheinen, suosi keskustelua teoriaa unohtamatta, kertoi esimerkkejä ja kuuli koulutettavia. Ainoa miinus oli, että koulutus kesti vain päivän ;).

Koulutus laittoi päässäni ison pyörän, halun oppia uutta ja syventää osaamista - halun kehittyä. Jo pitkään olen kokenut, että mulla on jonkinlainen tyhjiö, joka pitäisi saada täytettyä. Olen ymmärtänyt haluavani lisäkoulutusta ja monikin ei aihe on kiinnostanut. Nyt kuitenkin kolahti kovaa!

Olen etuoikeutettu, koska minulla on työpaikka, joka tukee työntekijöidensä kouluttautumista. Joulukuussa on lisää (eri kouluttaja) koulutusta aiheesta tiedossa. On muuten aika iso ero olla opiskelijana koulutuksessa ja työntekijänä koulutuksessa. Koulutuksen anti on niin paljon "helpompaa" asettaa työelämään ja peilata kuulemaansa omiin kokemuksiinsa työelämästä.

Prosessi on alkanut enkä yhtään vielä tiedä mihin se johtaa, mutta vitsit miten innostunut olen!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti