torstai 7. helmikuuta 2013

Kokemusten jakaminen

Joskus sitä on tullut ajateltua, että miksi minulle tapahtuu "sitä ja tätä". Miksi tämänkin asian kanssa pitää taistella? Toisinaan asiat ovat hyvinkin suuria ja raskaita.

Ystäväni oli eräässä asiassa tukenani ja muistan hänen sanoneen, että nyt hän ymmärtää omien kokemustensa merkityksen. Tilanteemme olivat hyvin samankaltaiset; hänellä oli mistä ammentaa empatiaa sekä valaa uskoa. En kokenut jääväni yksin.

Eilen havahduin samanlaiseen tunteeseen kun jaoin omia kokemuksiani toiselle niitä tarvitsevalle.

Tämän takia täällä eletään ja asioita koetaan. Minun kokemuksistani voi olla apua toiselle. On ollut tilanteita, joissa minä olen tarvinnut tukea niin pienissä kuin isoissakin asioissa. Toisaalta taas on tilanteita, joissa minä voin olla tukena.

Toinen sanoi ovella, että olo on kuin terapiasta lähtevällä: "Kiitos hei ja ensi kertaan!" :D. Terapiahan on tarkoitettu ihmiselle avuksi - emmekö siis voi tarjota kanssaihmisillemme palan tästä :). En rinnasta ystävyyttä terapiaan. Tiedän, että on kyse kahdesta eri asiasta, mutta kyllä nämä asiat voivat sisältää samankaltaisia piirteitä.

Koen asioita siksi, että olen elävä ja tunteva. Jokainen kokemus jättää jälkensä - ihmisestä ja olosuhteista on kiinni kuinka sen jäljen voi hyödyntää.

Minä tarvitsen ihmisiä. Tarvitsen heitä, joiden kanssa voin jakaa kokemukseni. Tarvitsen heitä, jotka kertovat omista kokemuksistaan minulle. Tarvitsen heitä, jotka haluavat ymmärtää elämää pintaa syvemmältä :).

Tämä blogikin on ilo! Saan olla kirjoittamatta tai kirjoittaa vaikka joka päivä. Kiinnostuneet lukevat ja osa kommentoi. Olen löytänyt itse blogeja, joita seuraan ja saanut uusia blogituttavuuksia. Kokemusten jakamista parhaillaan.

Minä pidän seuraavasta, sen taakse kätkeytyy suuri merkitys.

On opittava kärsimään voidakseen elää.
— Italialainen sananlasku




1 kommentti: