maanantai 24. elokuuta 2015

Varjosta valoon

Viime aikoina olen monesti pysähtynyt siihen ajatukseen kuinka onnekas olen. Olen kulkenut pitkän matkan niistä pimeistä hetkistä, jolloin tuntui siltä, ettei kukaan minua kaipaisi vaikka lakkaisin olemasta.

Minä kaipaisin elämää jos ei sitä olisi. Taitaa mennä paradoksin puolelle, mutta kuinka todelta tuo lause nyt tuntuu.

Jokainen päivä ei ole helppo, en totisesti ole hyvällä tuulella kaiken aikaa enkä millään muotoa koko ajan kärsivällinen kasvattaja, puoliso, lastensuojeluyksikön ohjaaja saati ystävä. Olen itsepäinen, tempperamenttinen, hankalakin ja tietyissä asioissa hyvinkin huonolla itseluottamuksella varustettu. Silti minusta tuntuu, että annan elämälle, itselleni ja läheisille kaikkeni - hyvällä tavalla.

Luotto tulevaisuuteen on vahvempi kuin koskaan. Menneisyys on muokkautunut osaksi minua ja näyttäytyy vahvuutena eteen tulevissa haasteissa.

Yritin muuten kaikin tavoin tehdä edes jotain vaihtaakseni koulutuslinjaa. Mikään ei onnistunut. Ei sitten niin mikään. Ehkä näin on tarkoitettu, alan nyt uskoa siihen. Tulin jopa siihen lopputulokseen, että katson asiaa väärästä näkövinkkelistä ja tässäkin asiassa suuntasin katseen tulevaisuuteen. Kyseinen koulutulinja voi kuitenkin olla se, joka minun kannattaa käydä. Aika näyttää.

Elämä on opettanut paljon ja uskon, että se tulee opettamaan vielä enemmän. Aina tulee katsottua aikaa taaksepäin kuinka ensin 15 vuotiaana kuvittelee olevansa tosi aikuinen, parikymppisenä naureskelee miten lapsi sitä silloin olikaan. Nyt kolmenkympin rapulla voikin sitten naureskella sille ajatukselle, että parikymppisenä olisi ollut aikuinen. Juuri nyt huvittaa jo valmiiksi kun tietää, että kymmenen vuoden päästä taas katsoo aikaa taaksepäin ja naureskelee itselleen ;)

Kuten minulle juuri todettiin: "Elämä on ihmisen parasta aikaa. Vai miten se meni?" En voisi olla enempää samaa mieltä!


2 kommenttia:

  1. Mukava lukea siitä, miten kerrot kuinka onnelliseksi tunnet itsesi. Hienoa, että olet tuossa pisteessä. Nauti siitä täysin siemauksin.

    Kauniita loppukesän päiviä sinulle.

    VastaaPoista